Elevkåren

Stafneliusskolans elevkår sitter på trappan i entrén.

Stagneliusskolans Elevkår är en ideell förening på Stagneliusskolan. Elevkåren består av medlemmar som går på skolan. Medlem kan alla elever på skolan bli, oftast i samband med något av våra många evenemang eller under Medlemsveckan.

Vilka är Staggs elevkår?

Medlemmarna. Elevkåren har en styrelse som driver verksamheten som medlemmarna önskar. Styrelsen röstas fram varje årsmöte, som vanligtvis äger rum på vårkanten. Medlemmar kan genom att skicka in motioner på årsmötet eller att direkt kontakta styrelsen påverkar allt som händer i kåren och på skolan. Medlemmarna har makten.

Vi sitter i Staggs elevkår 2024/2025

Idrottsansvarig

Olle Johansson

EK22B2

Varför ska du gå med i Staggs elevkår?

Som medlem blir du en del av vår gemenskap. Du får dessutom förmåner som rabatter i flera affärer i Kalmar samt rabatterat pris på Rugbybiljetten. Medlemskapet är kostnadsfritt, alltså finns det inget negativt med att vara medlem i elevkåren!

Vad gör Staggs elevkår?

Elevkåren jobbar ideellt och har som mål att medlemmarna ska få en roligare och mer givande gymnasietid. För att lyckas med detta anordnar vi evenemang såsom Staggjakten, Pubrundan och den välkända Rugbyn.

Var är Staggs elevkår?

På källarplan i västra flygeln har Staggs Elevkår sitt egna tillhåll. Här finns utrymme för medlemmar att umgås, plugga, kolla film eller bara vara.

Kontakta oss på sociala medier

Twitter: staggselevkar
Instagram: staggselevkar
Snapchat: staggkaren
Facebook: Stagneliusskolans Elevkår

Tveka aldrig att kontakta oss i styrelsen för frågor!