Biblioteket

Biblioteket på Lars Kaggskolan ligger i hus D, våning 2. Här kan du få hjälp med att söka information till dina skoluppgifter, granska olika källor och få tips på böcker att läsa. På biblioteket finns studieplatser där du kan sitta och läsa eller studera. Vi är två bibliotekarier som arbetar här, fråga gärna oss om du behöver hjälp med något.

Vi har ett antal databaser som du kan använda när du behöver söka information.

Via länken här nedan kommer du åt fler databaser och e-resurser.

Databaser och e-resurser Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

På Lars Kaggskolan har vi en plan för hur undervisning kring Medie- och informationskunnighet (MIK) ska bedrivas. Planens syfte är att skapa likvärdighet, progression och kvalitet i elevernas utbildning kring MIK. Alla elever på skolan ska få en relevant och aktuell utbildning inom MIK, anpassat till respektive program. Klicka på länken här nedan för att komma till MIK-planen.

MIK-plan på Lars Kaggskolan Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Här finns länkar till undervisningsmaterial som vi använder när vi är ute i klasser och undervisar i informationssökning och källkritik.

Klassernas lektioner i informationssökning och källkritik Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

På den här webbplatsen för undervisning finns sådant som vi har gått igenom på en lektion. Du kan också se vad din klass gått igenom om du har varit frånvarande.

Vi finns på Instagram

Följ oss gärna på Instagram, där vi heter "larskaggbibblan".

Biblioteket på Lars Kaggskolan