Frånvaroanmälan Personal / Vikarieanskaffning
Vid sjukdom, VAB eller annan icke planerad frånvaro
Epost skickas till adressen samt ansvarig rektor/chef.
Mejlet ska innehålla följande punkter:
- Information om frånvaro, VAB eller ledighet och förmodad längd på frånvaron.
- Information om lektionsinnehåll/planering - om möjligt
- Information om behov av vikarie, upplåsning av klassrummet och/eller om eleverna kan arbeta självständigt/digitalt
- Kopia på ev. mejl som går till elever skickas med fördel även till mejladressen ovan
Obs! Ingen lektion ställs in utan rektorsbeslut.
Vid planerad ledighet, studieresa eller dylikt
Vid ledighet, studieresa eller dylikt sker vikarieanskaffningen i överenskommelse med din chef.
Ledighetsansökan/studiereseblankett/KPT-blankett måste vara godkänd i i god tid av respektive rektor/chef. En planeringsöversikt där det tydligt framgårhur lektioner ska lösas lämnas till expeditionen i förväg.
Mejla ditt vikariebehov så fort som möjligt till
Skolassistent: Eva Olausson
Planerare: Pernilla Jernold
Rutin
Rutin vid sjukanmälan, frånvaro, ledighet samt vikarieanskaffning.
Rutin VLS kap 16.10 (109 kB)Blankett efter frånvaro
Den här blanketten fyller du i och lämnar in till personalredogöraren efter frånvaro.
ST- Uppgifter om frånvaro (69 kB)