Gå till innehåll

IT-support

Kalmarsunds gymnasieförbund erbjuder olika digitala verktyg och miljöer beroende på vilken skola och program du som elev studerar på. Här hittar du kontaktuppgifter och information om du behöver hjälp med den IT-miljö som du arbetar i på våra skolor.

Hitta på sidan

Skicka in ett supportärende

Kontakt IT-support

IT-support

Vid problem med dator eller nätverk.

Kontakt gällande skollegitimation

Support skollegitimation

Beställning av ny eller vid förlorad skollegitimation.

Instruktioner, guider och FAQ

Skrivare och utskrifter

På samtliga skolor inom Kalmarsunds gymnasieförbund finns skrivare placerade på öppen plats i korridorer och som är tillgängliga för dig som elev. En utskrift skickas från dator till alla våra skrivare som är tillgängliga för er elever. Du använder sedan din skollegitimation för att göra utskriften från den skrivare du själv väljer, har närmast till.

Chromebook - vanliga fel och tips

Min Chromebook startar inte. Vad kan jag göra?

  • Det enklaste tipset är ladda datorn. Kontrollera alltid att lampan bredvid uttaget lyser, annars laddas inte datorn.
  • Prova ta ur laddaren och sätt i den igen.
  • Håll nere refresh ⟳ och av/på-knappen i 10 sekunder. Släpp. Detta kan provas med och utan strömkabeln i. Prova sedan att starta igen.